Прямий продаж – це реалізація товарів та послуг кінцевому споживачу за межами звичайних місць роздрібної торгівлі шляхом індивідуальної презентації товарів чи послуг.
Прямий продаж
Характерними рисами прямого продажу є безпосередній контакт зі споживачем у зручному для нього місці, демонстрація продукції та вичерпна консультація продавця щодо неї та можливостей бізнесу прямого продажу. При цьому основну роль у посередництві між компанією-виробником та кінцевим споживачем виконують незалежні продавці або дистриб’ютори, консультанти, представники, тощо. Прямий продаж може здійснюватись незалежним продавцем один-на-один або шляхом організації групової презентації.
Методом прямого продажу може продаватись будь-яка продукція та послуги. Найбільшу частку мають косметика й продукція для особистого догляду, товари для домогосподарства та здоров’я. Дещо менший сегмент займають продукти харчування та напої, дієтичні добавки, ювілейні вироби, одяг, книги, іграшки, товари тривалого використання й багато іншого. Часто методом прямого продажу реалізуються фінансові та комунальні послуги.
Більшість компаній прямого продажу реалізують продукцію власного виробництва.
Переваги для дистриб'ютора
- Добра нагода зустріти нових людей і розширити своє коло знайомств
- Гнучкий графік роботи, який дозволяє суміщати активну діяльність у прямому продажу з сімейними обов’язками або з навантаженням на основній роботі
- Добра нагода підзаробити грошей
- Шанс відкрити власний бізнес с мінімальним ризиком
- Прибуток відповідає докладеним зусиллям
Кожен може почати працювати і досягнути успіху з компаніями прямого продажу, незалежно від свого рівня освіти, досвіду, віку, фінансових ресурсів або фізичних можливостей.
Близько 80% підприємців отримали свій перший досвід бізнесу саме в прямому продажі.
Переваги для споживача
- Можливість спробувати чи протестувати продукцію перед купівлею
- Консультація та демонстрація відповідно до індивідуальних потреб
- Персональна доставка до дому
- Можливість повернути товар протягом передбаченого терміну
- Безпосередній контакт та спілкування з продавцем
- Наявність гарантій та післяпродажного обслуговування
- Здійснення покупки у будь-який зручний час
Цей метод придбання продукції стає дедалі більш поширеним, адже разом з економією часу, що витрачається на покупки, він надає споживачу доступ до більш широкого спектру товарів, забезпечуючи відповідно високим рівнем сервісу.